Sacha met Jong Oranje naar Hongarije

Drie dagen met Jong Oranje (1999/2000/2001) naar Hongarije, verslag van Sacha

Eindelijk is het zover. Nu begint het waar ik me zo op heb verheugd! Om 19:00 uur verzamelen we op Schiphol. In onze Nederland shirtjes gaan we inchecken en door de douane. Als we eenmaal in het vliegtuig zitten kunnen we nog niet vertrekken door technische problemen. Na 2 uur te hebben gewacht in het vliegtuig kunnen we eindelijk weg. In de lucht is er veel turbulentie waardoor ik niet goed kan slapen.

Om 1:15 uur kwamen we aan in Boedapest. We hebben snel de koffers gepakt en zijn de bus ingegaan op weg naar Tatabanya. Om 3:00 uur kwamen we toen aan in het hotel en ik en Cynthia, mijn kamergenoot, zijn snel naar de kamer gegaan om te slapen. Om 9:00 uur werden we wakker gemaakt door de wekker. We hadden een half uurtje om ons klaar te maken want om 9:30 uur gingen we ontbijten. Met broodjes, pasta, kaas en worst vind ik het ontbijt best lekker. Na het ontbijt hadden we een teambespreking en daarna gingen we met een busje naar het zwembad om te trainen. Het is een heel mooi buitenbad. De training was best zwaar, we speelden een oefenpartijtje tegen Hongarije. Dat was leuk maar het ging niet heel goed bij mij en Hongarije had gewonnen. Hierna gingen we wat eten bij een restaurant dicht bij het zwembad. Het eten was best lekker behalve het toetje. Het was een lange dag dus toen we terug kwamen gingen we lekker slapen. Op dinsdag moesten we al om half 9 uur ontbijten. Er waren lekkere kaiserbroodjes en yoghurt. Daarna hadden we allemaal een individueel gesprekje over de wedstrijd van gisteren. Na het gesprekje hadden we even rust en hierna hadden we een teambespreking. Straks gaat het echte toernooi beginnen. We speelden de eerste wedstrijd tegen Kroatiƫ en hebben met 12-8 gewonnen. Ik mocht 1 partje keepen, het ging best goed. Daarna gingen we lunchen in het sport hotel. Als eerst kregen we soep en hierna kregen we kip met aardappels. Als toetje kregen we meloen dat was lekker.

Na het eten moesten we goed uitrusten voor de volgende wedstrijd tegen Hongarije A. We hebben die wedstrijd 6-7 verloren en ik heb niet gespeeld. Daarna gingen we avondeten in het hotel. Als eerst kregen we tomatensoep. Als hoofdgerecht hadden we rijst, groentes en kip. Om 11 uur ging ik slapen. Op woensdag moesten we al om half 8 ontbijten. Daarna hadden we even rust en tijd om de koffers in te pakken. Om half 10 hadden we een bespreking en daarna gingen we naar het zwembad voor de laatste wedstrijd. We speelden tegen Hongarije B en hebben met 13-6 gewonnen.
Ik heb 1 partje gekeept. Daarna gingen we eten. We kregen salami soep, friet met schnitzel en een toetje, het was lekker. We moesten na het eten weer naar het zwembad voor de prijsuitreiking. We zijn tweede geworden. Hongarije A is eerste en Hongarije B derde. Daarna zijn we naar het hotel gegaan om de koffers te pakken en zijn we om half 2 in de bus gestapt op weg naar het vliegveld. Op het vliegveld hadden we nog wat tijd om eten en drinken te kopen. Om 17:05 uur vertrokken we vanuit Boedapest naar huis. In het vliegtuig zat ik naast Isis en Sterre, dat was gezellig. Sarah was eerste keepster en ik tweede keepster. Het waren 3 leuke dagen met een gezellige groep. Het was een hele leuke ervaring en ik heb er veel van geleerd!